Jak se projevuje ucpaný nebo nefunkční filtr?

  • rozsvícením kontrolky DPF nebo elektroniky motoru
  • přechodem motoru do tzv. nouzového režimu
  • vyšší spotřebou paliva
  • auto po sešlápnutí plynového pedálu neakceleruje
  • auto se přepne do režimu regenerace, čímž roste spotřeba vozu
  • auto se opětovně přepíná do režimu regenerace, může dojít k poškození motoru a jeho součástí (při neúspěšných regeneracích dochází k ředění motorového oleje a tím ztrátě jeho mazacích schopností)

 

Filtry pevných částic zkráceně nazývané podle anglického nebo francouzského názvu DPF (Diesel Particle Filter) či FAP (Filtre Anti Particules) mají za úkol zachytit pevné částice spalin a snížit emise dieselových motorů, aby vyhověly stále přísnějším normám EU.

V rozmezí 50 - 200000km je nutná výměna filtru. Některé systémy navíc vyžadují pravidelné dolévání drahých aditiv.